Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
British VS. American English – A comparative study
Ohrazda, David ; Šťastná, Dagmar (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
This bachelor thesis compares the differences between British and American English, the two most common variations of the English language, which is used worldwide as either the mother tongue or the second language teaching for more accessible international communication. The thesis briefly deals with the history of the language and then analyzes the differences in grammar, pronunciation, and vocabulary with examples of the issue. The thesis also discusses the cultural influences that have influenced language development. Books and internet resources were used for the work. The main goal of the bachelor thesis is to provide and show how one language can differ based on different nationalities.
Program na podporu správné výslovnosti cizího jazyka
Malucha, Jan ; Kohl,, Ing, Zdeněk (oponent) ; Sigmund, Milan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vývoj autonomního programu pro kontrolu a vyhodnocování výslovnosti cizího jazyka. Teoretická příprava zahrnuje pojednání o historii a významu počítačové podpory výuky jazyků; zároveň obsahuje stručný úvod do fonetiky, fonologie a problematiky výslovnosti, dále také úvod do zpracování řečových signálů se zaměřením na výpočetní metody k analýze výslovnosti. V rámci praktické části byla zpracována rešerše v současné době rozšířených a dostupných nástrojů ke kontrole výslovnosti a byla naprogramována řada algoritmů využitelných pro její analýzu. Některé z algoritmů byly uzavřeny do grafického uživatelského rozhraní jako základní prototyp funkčního programu na podporu výslovnosti. Dosažené výsledky a směr dalšího vývoje jsou diskutovány v závěru.
A Comparative Study of English as a Lingua Franca in International Corporations
Juráň, Vilém ; Šťastná, Dagmar (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
Nowadays, English has become a Lingua Franca of international communication. The thesis focuses on important linguistic problems that arise among the employees in international corporations. In the thesis specific language issues are analysed, such as pronunciation and idioms. The main aim of the thesis is to present useful ways how communication can be performed more efficiently. Valuable evidence was obtained in BMW UK.
Přízvuk a redukce nepřízvučných slabik u českých uživatelů angličtiny: britská vs. americká angličtina
UNGER, Filip
Diplomová práce se zabývá schopností českých uživatelů angličtiny rozpoznávat rozdíly v přízvuku britské a americké angličtiny a tím, do jaké míry se tato jejich schopnost promítá do jejich vlastní výslovnosti. V první části práce tedy určuji a popisuji hlavní odlišnosti v umístění přízvuku a jeho vlivu na výslovnost v obou těchto regionálních standardů. Ve druhé části jsou nejprve shromážděna data získaná od účastníků výzkumu prostřednictvím rozhovoru, nahrávky čtení krátkého textu obsahujícího zkoumané jevy, a dotazníku k nahrávkám rodilých mluvčích užívajících výše zmíněné standardy. Tato data jsou následně kvantitativně vyhodnocena. Dotazník ohledně rozdílů ve výslovnosti přízvuku mezi britskou a americkou angličtinou také posílám náhodně vybranému vzorku Čechů a zkoumám míru jejich znalosti daného jevu. Závěrem práce je praktické doporučení pro výuku výslovnosti angličtiny v České republice a uvedení možností dalšího rozšíření práce.
Zpěv a vybrané hudební nástroje jako prostředek pro rozvoj řeči a správné výslovnosti v MŠ
TRNKOVÁ, Denisa
Ve své bakalářské práci se zabývám zpěvem a vybranými hudebními nástroji pro rozvoj řeči a správné výslovnosti v mateřské škole. Zabývala jsem se hudební výchovou v mateřské škole jak z pohledu přípravy pedagoga v mateřské škole, tak i různou problematikou, která může děti z mateřské školy v tomto oboru doprovázet. Z tohoto důvodu jsem se snažila spojit řeč a výslovnost s hudební výchovou, jelikož v této věkové kategorii je správná řeč a výslovnost základem pro funkční budoucí komunikace. Dále se v mé bakalářské práci nachází týdenní plán, kde se snažím zapojit hudební výchovu jako prostředek k lepší řeči a výslovnosti jednotlivých písmen. Zvolila jsem taková písmena, se kterými děti mívají většinový problém.
Kultura mluveného projevu hlasatelů a moderátorů Českého rozhlasu
HOUFOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá kulturou mluveného projevu hlasatelů a moderátorů v prostředí veřejnoprávní instituce Českého rozhlasu. Teoretická část práce je zaměřena na nejdůležitější nástroj rozhlasových mluvčích, tedy na jazyk v jeho mluvené podobě, a popisuje, jak se v dnešní společnosti proměňuje jeho role a v čem se odlišuje od jazyka psaného. Práce se také věnuje obecným principům fungování médií v ČR, bližší pozornost je věnována Českému rozhlasu. Závěr teoretické části práce se zabývá platnými ortoepickými, lexikálními, morfologickými a stylistickými zásadami. Praktická část práce se pomocí jazykové analýzy rozhlasových pořadů Českého rozhlasu snaží odpovědět na otázku, zda jsou projevy v nich se vyskytující v souladu s normami závaznými pro veřejnou komunikaci. Dotazníkové šetření přibližuje postoj společnosti k rozhlasovému vysílání.
Pronunciation standard awareness and consistency in Czech speakers of English: British vs. American English
UNGER, Filip
Bakalářská práce se zabývá schopností českých uživatelů angličtiny rozpoznávat rozdíly ve výslovnosti britské a americké angličtiny, a tím, do jaké míry se tato jejich schopnost promítá do jejich vlastní výslovnosti. V první části práce tedy určuji a popisuji hlavní odlišnosti obou těchto regionálních standardů. Ve druhé části pak za pomoci rozhovoru, předložení textu k předčítání a předložení dotazníku k nahrávkám rodilých mluvčích výše zmíněných standardů subjektům, zpracovávám poznatky o zkoumaných proměnných. Závěrem práce je praktické doporučení pro výuku výslovnosti angličtiny v České Republice a uvedení možností rozšíření práce.
Nejčastější výslovnostní chyby českých žáků v angličtině
CIHLÁŘOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce pojednává o nejfrekventovanějších chybách českých žáků v anglické výslovnosti. V teoretické části autorka popisuje všechny důležité aspekty výslovnosti, faktory, které výslovnost ovlivňují a také různé přístupy k výuce výslovnosti. Dále charakterizuje problematické hlásky a uvádí techniky vhodné pro odstranění případných problémů. V praktické části autorka hodnotí, jakou pozici zastává výuka výslovnosti v některých učebnicích anglického jazyka a jaké typy cvičení jsou nejčastěji používány. Stěžejní částí je analýza výslovnostních chyb žáků na druhém stupni základní školy, srovnání s chybami žáků na prvním stupni a navržení vhodných cvičení pro odstranění nejčastějších problémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.